Varumärkesstrateg

vikitgt att tänka varumärkesorienterat

Om varumärkesstrategi

Starka varumärken är nästan dubbelt så lönsamma som svaga. Vill man bygga ett starkt varumärke måste man ta konsekvenserna av att ALLT KOMMUNICERAR och både bygga och leva sitt varumärke. Konsekvent, starkt och uthålligt. Och arbeta integrerat med både branding och selling.

Ärligt och äkta? Handen på hjärtat, skulle du själv köpa det du säljer? Om inte: se till att ditt erbjudande och dina löften håller annars, lägg ner och gör något annat du kan stå för! Tror inte du på det du erbjuder kommer ingen annan göra det heller.

De människor och organisationer som vill nå framgång måste tänka varumärkesorienterat. Det innebär att man måste inse att:

  • precis allt kommunicerar
  • man på djupet måste förstå att vad man säger, när man säger det
  • till vem man förmedlar sina löften styr upplevelsen av det egna varumärket.     

Utmaningen att bygga och leva sitt varumärke prövas starkast i den enkla men viktiga frågan i inledningen som man måste kunna svara ja på. Något som många, helt i onödan, inte ens reflekterat över. Trots att det finns både kraft, stolthet, attraktiva löften, erbjudanden, produkter och tjänster som skulle göra skillnad i andras liv.

En del kallar det passion. Andra kallar det engagemang.


Ulf Bergman

vem är ulf bergman?

varumärkesstrateg ulf Bergman

Ulf Bergman:

  • Driver idag reklambyrån Stolt Kommunikation sedan år 2008
  • Föreläser bland annat om konsten att bygga och leva sitt varumärke
  • Utbildar, coachar och utvecklar starka varumärken.
  • Är utbildad art director och varumärkesstrateg på Berghs School of Communication. Där har han också varit verksam som lärare och handledare sedan 1986. Dessutom har han förläst och utbildat på Konstfack, Företagsuniversitetet och yrkeshögskolan Medieinstitutet.
  • Har arbetat med kommunikation i mer än 40 år, både som anställd på fler stora reklambyråer men de senaste 25 åren som ägare, delägare och VD på tre egna byråer.

kort om Stolt Kommunikation

Stolt Kommunikation

Reklambyrån Stolt Kommunikation utbildar, coachar och utvecklar varumärken.

Är du så känd, stolt och efterfrågad som du vill vara?
Om inte – bygg ditt varumärke.
Du har en enorm potential.
Är du Stolt?
Stolt.
Eller Stolt!


kompetenser

KOMPETENSER inOM Varumärken

Varumärkesstrategi

  • Strategisk kommunikation
  • Marketing Management
  • Företagsidentitet
  • Konceptutveckling
  • Händelsehantering

Kommunikation

  • Typografi
  • Logotypdesign
  • Webbdesign

Affärsutveckling

  • Marknadsundersökning
  • Företagskommunikation
  • E-handel

Verktyg

  • InDesign
  • Fotografi
  • Photoshop  
Ulf Bergman

Ulf bergman

Varumärkesstrateg
Stolt Kommunikation AB


INTRESSEANMÄLAN

*” anger obligatoriska fält


“Uffe är en varm och engagerad människa, som lever sitt varumärke i både hjärta och kunskap. Han har ett underbart sätt och ett stort nätverk. Varumärkesfrågorna har han med sig sedan många år, bl.a. från Berghs School of Communication och som reklambyråchef. Uffe har hjälpt mig att konkretisera mitt engagemang och min kunskap i ett konkret erbjudande. Han ordnade också en frukost, där vi föreläste tillsammans. På så sätt fick jag en kick framåt och nya affärsmöjligheter. Jag kan varmt rekommendera Uffe utifrån tiden när jag satt på kontorshotellet K22, där han sitter, som föreläsare, rådgivare och människa. ”

Ulrika Ehrensvärd

FAQ OM Digital Varumärkesstrategi i StOCKHOLM

Rulla till toppen